نوشته شده توسط : نت نیوز


یکی از موضوعاتی که در زمینه بازاریابی و کسب و کار آنلاین مطرح است سئو و بهینه سازی است. این موضوع خود از زیرشاخه های مختلفی تشکیل شده و تابع قوانین و سلسله مراتبی است. دانستن این قوانین و پروژه ها به شما کمک می کند تا رتبه و پیشرفت وب سایت خود را بدست آورید. در این مقاله قصد داریم به صورت جامع و تخصصی در مورد اصطلاحات استفاده شده در سئو و بهینه سازی با شما صحبت کنیم. مطالب بسیار مهمی در این مقاله وجود دارد که باید آنها را به طور کامل بخوانید. وبلاگ را دنبال کنید.


آشنایی با تمامی اصطلاحات سئو

همانطور که در ابتدای این مقاله توضیح داده شد، سئو و بهینه سازی برای انجام یک سری پروژه ها و وظایف تعریف شده توسط قوانین موتورهای جستجو وجود دارد. هر یک از این کارها مجموعه ای از اصلاحات را تکمیل می کند که به وب سایت شما کمک می کند تا رتبه بهتری داشته باشد و فروش بهتری ایجاد کند. همه این موارد اصطلاحات خاص خود را دارند و یادگیری این اصطلاحات در یادگیری بسیار موثر است. هر یک از این اصطلاحات باید جداگانه بررسی و معرفی شوند. در این مقاله در مورد هر اصطلاح به طور مفصل با شما صحبت خواهیم کرد.


سئوی داخلی در صفحه

یکی از موضوعات مهم در سئو به مواردی مانند ایجاد محتوا، دسته بندی و تگ های وب سایت مربوط می شود. چه وب سایت شما با وردپرس یا CMS دیگر یا سفارشی طراحی شده باشد، شما به سئو در آن نیاز دارید. سئو در وب سایت را می توان به دو قسمت اولیه و پیشرفته تقسیم کرد که برخی از آنها مانند اسنپ، کامنت، صفحه آرایی و ... توسط افراد متخصص انجام می شود. برخی از این کارها، مانند تولید محتوا و طراحی گرافیک، توسط افرادی با سطح مهارت پایین قابل انجام است. اما به طور کلی، همکاری بین سئو سایت و صاحب و مدیر کسب و کار تاثیر زیادی در سئوی این حوزه دارد. در زیر لیستی از فعالیت های برنامه ریزی شده تحت دسته سئو داخلی آورده شده است.

تولید محتوا

برچسب زدن

لینک داخلی

دسته ها و برچسب ها را ایجاد کنید

طراحی صفحه فرود

صفحه طراحی داخلی

ویرایش و اضافه کردن تصویر و توضیحات

تصاویر مرتبط و فهرست مطالب برای هر پست

تگ Alt یا متن دیگر

 

تکنیکی SEO یا تکنیکی SEO

سری دیگری که باید در مورد سئو انجام شود و به سئو فنی بیشتر توجه شود. این مبحث سئو را می توان تخصصی دانست و پیاده سازی و به روز رسانی آن نیاز به متخصص دارد. اگر در سئوی فنی وب سایت مشکلی وجود داشته باشد نیاز به دانش فنی و تجربه دارد و به راحتی قابل حل نیست. چه وب سایت شما وردپرس باشد یا با یک CMS سفارشی میزبانی شود، باید مشکلات را از منظر فنی بررسی و برطرف کنید. در زیر این زیرمجموعه اصطلاحات سئو را بررسی کرده ایم که حتما بخوانید.


طراحی و کدنویسی قالب و بخش های وب سایت

افزایش سرعت بارگذاری وب سایت

رفع و رفع خطاهای داخلی مانند خطاهای 404

کپی مطالب تکراری

بودجه را اسکن می کند

تغییر مسیر تغییر مسیر

خزیدن یا کرال خزیدن

کنسول جستجو و تحلیل

رندر جاوا اسکریپت

اشاره یا اشاره



سئو خارج از صفحه خارجی

یکی از موضوعات مهم دیگری که در سئو وجود دارد و برای کسب رتبه باید به آن اهمیت داد OFF PAGE است. این موضوع از نظر گوگل بسیار مهم است اما شایان ذکر است که این قسمت باید به صورت حرفه ای و طبیعی انجام شود. اگر اشاره ای به عادی بودن این قسمت از کار داشته باشیم، به این معنی است که نباید از روش هایی استفاده کنید که به گوگل و موتورهای جستجو امکان می دهد بفهمند شما یک لینک خریده اید یا خودتان آن را ساخته اید. به خاطر داشته باشید که گوگل به صفحات و وب سایت هایی که سایر وب سایت ها و پلتفرم ها در مورد محصولات و محتوای آن صحبت می کنند اهمیت ویژه ای می دهد. در ادامه مواردی که مربوط به سئو خارج از صفحه است را برای شما ذکر کرده ایم.

لینک بیلدینگ

بازاریابی محتوا

شبکه ارتباطی

بازاریابی الکترونیکی

تبلیغ برند تبلیغات برند

تبلیغات



تئو نیتا

یکی از مواردی که برخی از سئوکاران یا بهتر بگوییم بازاریابان این حوزه در این زمینه رایج شده اند سئو منفی است. برخی از این دلالان این کار را که خلاف اخلاق حرفه ای است به نام رقابت انجام می دهند. با ارسال هرزنامه و ایجاد برخی لینک های خارجی در صفحات طبقه بندی نشده، آسیب جدی به وب سایت و کلمات طبقه بندی شده سایر وب سایت ها وارد می کنند. جلوگیری از این اقدام متأسفانه کمی دشوارتر است و نیاز به یک تحلیل قابل اعتماد و حرفه ای دارد. یک راه حل این است که آن پیوندها را در کنسول جستجو پیدا کنید و آنها را حذف کنید. ممکن است Google درخواست فسخ شما را بررسی نکند. راه حل های خلاقانه زیادی برای جلوگیری از این امر وجود دارد که باید با یک متخصص مشورت کنید.

سئو کلاه خاکستری

یکی از روش های مرتبط با سئو که باید مورد بحث قرار گیرد و جزء اصطلاحات سئو می باشد به سئو کلاه خاکستری معروف است. این اصطلاح زمانی استفاده می شود که قصد داریم برخی قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو را هنگام انجام پروژه های سئو دور بزنیم. در این روش ریسک کار ما افزایش می یابد اما احتمال جریمه شدن سایت توسط موتور جستجو کم است.

سئوی Whitehat

این یکی از روش هایی است که به وسیله آن یک وب سایت را تابع قوانین موتور جستجوگر سئو می کنیم. ریسک این روش بسیار کم است و می توان گفت احتمال جریمه شدن توسط موتور جستجو تقریبا صفر است. اما زمان رسیدن به نتیجه با این روش نسبت به روش های دیگر بیشتر است و گرفتن برد کمی سخت تر است و انرژی و زمان بیشتری می گیرد. جالب است بدانید که در سئو کلاه سفید نتیجه ای که به دست می آوریم پایدار و واقعی تر است.

سئو در کلاه سیاه

این یکی از روش هایی است که ما سئو را با زیر پا گذاشتن قوانین انجام می دهیم. در این روش ریسک کار بسیار زیاد است و نتایجی که می گیریم پایدار نیست و هر لحظه ممکن است نتایج کاهش یابد. به عنوان مثال، با استفاده از روش‌های پرخطر لینک‌سازی و ارسال هرزنامه و نمایش محتوای Cloaking غیر واقعی یا تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در صفحات Keyword Stuffing، سعی در کسب رتبه داریم. با این روش نتیجه می گیریم اما در زمان های خاصی پایدار و پاسخگو نیست و بعد از مدتی رتبه ما به طور ناگهانی افت می کند یا وب سایت جریمه می شود.

 

سئو پیشرو سئو

یکی از روش های سئو برای دسته ای از مشاغل که می خواهند در نتایج جستجوی کاربران محلی ظاهر شوند. با این روش سئو سایت را برای یک شهر و شهر خاص بهینه می کنیم و پس از جستجوی کاربر شهر و شهر مورد نظر، نتایج به او نشان داده می شود.

سئوی بین المللی

سئو این روش برای کسب و کارهایی مناسب است که در حال گسترش بازار هدف خود هستند و یا قصد گسترش دارند.این دسته بندی سئو برای تمامی نتایج به زبان های مختلف می باشد. و نتایج وب سایت را به همه کاربران در هر گوشه ای از جهان نشان دهد. در این روش فروش یا خدمات جهانی است و بازار هدف باید گسترش یابد.

متاسفم

این عبارت به 10 نتیجه جستجوی اول اشاره دارد که در صفحه اول ظاهر می شوند. توجه داشته باشید که نتایج تبلیغات گوگل ادز و گوگل ادوردز شامل لینک های آبی نمی شود و برای محاسبه صحیح و دقیق آنها باید لینک های تبلیغاتی گوگل ادز و گوگل ادوردز را از عدد کم کرد تا موقعیت نتیجه اصلی در نظر گرفته شود.

موبایل اینجا موبایل اینجا

اصطلاح SEO برای توصیف مجموعه ای از اقدامات فنی استفاده می شود که وب سایت ما را برای نسخه موبایل بهینه می کند. اگر متوجه شدید که نتایج در رایانه شخصی و تلفن همراه متفاوت است، این عبارت زمانی است که انتظار دارید نتایج تلفن همراه و رایانه شخصی سازگار و صحیح باشند.


تکراری بودن مطالب تکراری بودن مطالب

کلاه سیاه یکی از مواردی است که در سئو مورد استفاده قرار می گیرد و با این کار می توانید به طور موقت به نتیجه دلخواه برسید. به خاطر داشته باشید که این اصطلاح زمانی استفاده می شود که یک وب سایت محتوای جعلی با عناوین جعلی تولید می کند. برای کاهش خطر محتوای تکراری در سئوی عمومی، یعنی کلاه خاکستری و کلاه سفید و وب سایت های ارگانیک، باید از یک برچسب متعارف استفاده شود.

نماد متعارف

همانطور که در بالا به اختصار توضیح داده شد، این برای کاهش ریسک و استفاده از محتوای تکراری اما فعال موثر است. با استفاده از این تگ به موتورهای جستجو می گویید که این URL از صفحه دیگری کپی شده است. یک توضیح کلی از تگ متعارف یک کد HTML است که ما از آن برای اعلام نسخه اصلی محتوا به موتورهای جستجو استفاده می کنیم.


د E-Ticaret SEO's

این نوع سئو برای فروشگاه های آنلاین استفاده می شود و ما فروشگاه های آنلاین را به گونه ای توسعه می دهیم که به طور طبیعی برای موتورهای جستجو بهینه شده است. به این ترتیب، ما محصولاتی را برای نتایج جستجو بر روی کلمات کلیدی ایجاد و تولید می کنیم که در زیر بررسی می کنیم.

طرح های محصول را اضافه و اصلاح کنید

بهینه سازی و برچسب گذاری و شرح صفحات اصلی و دسته بندی ها

استفاده از Google Ads برای دریافت بازخورد در مورد نتایج

ترویج تبلیغات محصول در رسانه های اجتماعی و OFF PAGE

 

آنالیز مالی

سئو اصطلاحی است که برای اشاره به تعداد صفحات وب سایت شما که توسط خزنده های موتورهای جستجو در گوگل در یک دوره زمانی نمایه شده اند استفاده می شود. توجه داشته باشید که اگرچه گوگل بزرگ است و تعداد وب سایت ها در حال افزایش است، اما این منابع مختص هر وب سایتی است. به همین دلیل به آن خزش بودجه می گویند.

دوباره رهبری کنید

این اصطلاح در سئو و وب سایت ها بسیار کاربردی است و در تعریف آن ابتدا باید به دو نوع ریدایرکت اصلی 301 و 302 اشاره کرد. ریدایرکت راهی است که کاربران یا موتورهای جستجو را از یا به یک صفحه منتقل می کند. وب سایتی برای دیگری مهم است بدانید که تغییر مسیر می تواند به هر پیوند URL دیگری نیز اشاره داشته باشد.

خزیدن یا کرال خزیدن

این یکی از اصطلاحاتی است که اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، زیاد شنیده اید. اصطلاح خزنده به زمانی اطلاق می شود که موتورهای جستجو محتوای آن صفحه یا وب سایت را با ارسال ربات ها به صفحه وب سایت شما ایندکس می کنند. ربات‌ها خزنده نامیده می‌شوند و به کاری که انجام می‌دهند فهرست‌سازی می‌گویند.

کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل

این دو ابزار مهم برای تجزیه و تحلیل موقعیت وب سایت و تعداد بازدیدها و رفتارهای مخاطبان و موقعیت شاخص سایت و بازدید از هر صفحه و لینک های داخلی و خارجی هستند. تفاوت این دو ابزار که هر دو متعلق به گوگل هستند در این است که از کنسول جستجو برای تجزیه و تحلیل موقعیت سایت و لینک ها و کلمات موجود در نتایج استفاده می شود و از تجزیه و تحلیل برای تجزیه و تحلیل تعداد بازدید از سایت و رفتار افراد استفاده می شود. مخاطبان. و فراخوان برای بررسی و چنین مواردی وجود دارد.

تگ Alt یا متن جایگزین

جالب است بدانید که موتورهای جستجو برای تعیین اینکه یک تصویر متعلق به چه چیزی است به توضیحات نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر نام یک گل یا متن تصویر دیگری را در یک برچسب تصویر قرار دهید، بینندگان و موتورهای جستجو می توانند تشخیص دهند که تصویر در مورد چیست. یکی از مهم ترین راه های افزایش بازدید وب سایت و افزایش رتبه به صورت ارگانیک، استفاده از تگ های ALT تصویر است.



اسنیپت و توضیحات یا توضیحات متا

هر دوی این موارد برای کامنت‌های وب‌سایت مهم هستند تا در افزایش نرخ کلیک و ترافیک وب‌سایت، به‌ویژه وب‌سایت‌های محتوا محور مؤثر باشند. این یکی از آن پروژه‌های سئوی سایت است که باید در نظر داشته باشید که برای جذب مخاطب چه متنی قرار دهید. در گذشته کلمات کلیدی زیادی در توضیحات قرار داده می شد که باعث افزایش رتبه وب سایت می شد. اما اکنون بازدیدکنندگان متن کوتاه و توصیفی را می خوانند و روی صفحه کلیک می کنند.

لینک ساختمان

این روش سئو که اغلب برای سئو خارجی وب سایت به جز بهینه سازی موتورهای جستجو کلاه خاکستری استفاده می شود و برخی از روش های آن مشکی هستند. به این ترتیب محتوای وب سایت را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید و در آنجا به وب سایت خود لینک می دهید. از نظر گوگل (البته بسته به اعتبار وب سایت لینک شده) به همین صورت است که اگر مقاله یا محصول شما مفید باشد و مقاله یا محصول شما از نظر گوگل مفید باشد، در رتبه بندی در اولویت قرار می گیرد. . در بالا. دلیل اینکه ما به این نوع سئو خاکستری می گوییم این است که اگر گوگل بفهمد شما خودتان این کار را انجام داده اید، هزینه ای از شما دریافت می شود. بنابراین اگر خودتان این کار را انجام می دهید بهتر است مراقب تعداد لینک ها و اعتماد سایت باشید.


نتیجه گیری مقاله

در این مقاله سعی کردیم در مورد چند اصطلاح مهم و رایج در سئو صحبت کنیم. اگر سوالی دارید، باید از طریق بخش نظرات یا صفحه تماس با ما در تماس باشید. مقالات مرتبط ذکر شده در صفحه در مورد اصطلاحات سئو را مطالعه کنید و در مورد آنها بیشتر بدانید و در وب سایت های دیگر بیشتر تحقیق کنید.
 متن کامل مقاله را بخوانید:   https://blogten.ir/familiarity-with-all-seo-terms/





:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: